Deväťdesiattri

Úvod  /  Články  /  Deväťdesiattri

Mazec so Zuzkou odlietajú už v piatok a tak máme na stredu naplánovaný ponor do 85 metrov. Musím sa priznať, že som v predchádzajúce dni dostal dobre zabrať a všetci si robia zo mňa srandu, že takého ma ešte nepoznajú. Tiež by som si radšej večer vypil pár pív, ale povinnosti sú povinnosti.

Mazec ráno ruší tréning a tak mám konečne chvíľu času pre seba. Najskôr sa venujem automatikám, potom analyzujeme zmesi a popisujeme stage. Máme namiešané: Trimix 27/20, Trimix 14/50, Nitrox 50 a kyslík. Sadáme ku počítaču nad plán ponoru a Mazec ma trochu skúša. Našťastie obstojím. Zapisujem si plán do wetnotesa a naša základná dohoda je, že na 23 minútu začneme stúpať od Neptun Cave. Mám výhodu, že tam ideme už druhý krát a viem si celý ponor predstaviť. Nakladáme a vyrážame smer Canyon. Na mieste sa už príliš nezdržujeme. Dostávam plienku, lebo ponor bude dlhý, Laci Nogaček nám nosí stage do vody a my sa obliekame.
Potom už len pomaly preplávame lagúnu pred Canyonom a ponad útes klesáme do 48 metrov. Tam prechádzame na bottom gas, plávame viac do otvorenej vody a klesáme do 85. Mazec sa otáča, či som OK a signalizuje že čo ďalej? Ukazujem dole a vidím úsmev v jeho očiach. Klesáme k pieskovej dune v 93 metroch. Podáva mi ruku a ukazuje smerom k Neptun Cave. Pred jaskyňou sa ma pýta či ideme dnu. Máme ešte dve minúty a tak ukazujem že áno.
Na dvadsiatu tretiu minútu zahajujeme výstup z jaskyne. Pred výstupným otvorom z Canyonu robíme deep stop, prechádzame na travel gas a vstupujeme do Canyonu. V jednom mieste si musíme odopnúť stage s kyslíkom, aby sme prešli a pred nami sa otvára krásna scenéria. Robíme ďalšie deep stopy a v 21 metroch prechádzame na Nitrox 50. Tu robím chybu, lebo si začnem upratovať stage s travel gasom. Mazec mi signalizuje, aby som rozmýšľal. Nechápem a podávam mu wetnotes. „Budeme ďelat AIR Break na 27/20“. Zabudol som, že pri kyslíku nám vychádzala dlhá dekompresia a že sme sa dohodli, že ju na chvíľu prerušíme Trimixom 27/20. Vešiam si späť správne stage a pokračujeme. Napokon v 6 metroch prechádzame najskôr na kyslík a po asi desiatych minútach nasadzujeme Trimix 27/20. Potom nasleduje ešte ďalšia 35 minútová dekompresia na kyslíku.
Po 116 minútach sa vynárame.
Konečne si večer aj ja môžem dať pár pív. Už sa teším na Attersee, kde Mazec žije a kde budeme dokončovať kurz.
Mám trochu výčitky voči Janymu a Katke, že som ich po dvoch dňoch zveril miestnym guidom, ale aj oni napokon žiaria spokojnosťou. Vo štvrtok dávajú Sisa s Igorom Arch Blue Hole. V priebehu týždňa si Sisa a Miško robia s Katkou LInczényiovou kurz freedivingu a sú z nej nadšení. Majú statiku nad tri minúty. Katarína nám na posledný večer ponúka večeru v púšti, s čím veľmi ochotne súhlasíme a zažívame nádherný večer pod hviezdami, obklopení vysokými skalami a absolútnym tichom. Ženy nám vlastnoručne pečú arabský chlieb, no proste parrraaaada.
Má to iba jednu chybu, že ráno 01:30 odchádzame na letisko.